... genug Theorie, Zeit zu spielen!
In folgendem Absatz stelle ich dir zwei Spiele aus Wien vor (1700 und Data Dealer), sowie das Textadventure „You are Jeff Bezos.”
Preisgekrönt sind der dystopische Polit-Thriller „Papers Please” von Lucas Pope, in dem du als Beamter Grenzkontrollen durchführen musst, sowie das poetische Spiel „Everything” des Künstlers David OReilly.
Da beide Spiele kostenpflichtig sind, kann ich euch leider nur die kurzen Video-Trailer vorstellen.
Zudem stelle ich euch die Künstler_innengruppe “la molleindustria” vor, die mit ihren radikalen, kritischen, satirischen Spielen und Projekten regelmäßig für medialen Aufruhr und Kontroversen sorgen.
Mach dir diesbezüglich selbst ein Bild!
Preisgekrönt sind der dystopische Polit-Thriller „Papers Please” von Lucas Pope, in dem du als Beamter Grenzkontrollen durchführen musst, sowie das poetische Spiel „Everything” des Künstlers David OReilly.
Da beide Spiele kostenpflichtig sind, kann ich euch leider nur die kurzen Video-Trailer vorstellen.
Zudem stelle ich euch die Künstler_innengruppe “la molleindustria” vor, die mit ihren radikalen, kritischen, satirischen Spielen und Projekten regelmäßig für medialen Aufruhr und Kontroversen sorgen.
Mach dir diesbezüglich selbst ein Bild!
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ÜBUNG 05
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Schau dich bei den Spiele-Vorschlägen um, vielleicht hast du ja auch Lust das eine oder andere Spiel zu testen.
Gibt es aus meiner Sammlung ein Spiel, das dich nachhaltig beeindruckt hat? (positiv oder negativ)
Oder möchtest du mir ein Spiel empfehlen?
Verfasse in einem CryptPad eine kurze Game-Review zu einem Spiel aus meiner Auswahl oder zu einem eigenen Vorschlag.
Gibt es aus meiner Sammlung ein Spiel, das dich nachhaltig beeindruckt hat? (positiv oder negativ)
Oder möchtest du mir ein Spiel empfehlen?
Verfasse in einem CryptPad eine kurze Game-Review zu einem Spiel aus meiner Auswahl oder zu einem eigenen Vorschlag.
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1700 ein Spiel von:
Michael Hackl
Raimund Schumacher
Ivo Francx
Mimu Merz
Andreas Pils
Philipp Lammer
Paul Pant
Drama und Stern
Firnwald
Matthias LeBoucher
Hansi Raber
Georg Hobmeier
Michael Hackl
Raimund Schumacher
Ivo Francx
Mimu Merz
Andreas Pils
Philipp Lammer
Paul Pant
Drama und Stern
Firnwald
Matthias LeBoucher
Hansi Raber
Georg Hobmeier
About the game:
Quelle: http://1700.at
„Die erste Preview auf 1700 fand am 5. November (Guy Fawkes Day) statt, seitdem kann man es als HTML5 Browserspiel erleben. Es erzählt die reale Geschichte einer polizeilichen Räumung eines Hauses in Wien, Punks wurde Platz im Haus zur Verfügung gestellt, wohl mit dem Beweggrund dadurch die Altmieter schneller aus dem Haus zu bekommen. Als die Hausbewohner sich jedoch solidarisierten, wurde das Haus mit einem riesigen Polizeiaufgebot geräumt, Stockwerk für Stockwerk kämpften sich die Polizisten gegen die Solidarisierung nach oben”
Zum Spiel: http://1700.at/game.html?dev=true
Quelle: http://1700.at
„Die erste Preview auf 1700 fand am 5. November (Guy Fawkes Day) statt, seitdem kann man es als HTML5 Browserspiel erleben. Es erzählt die reale Geschichte einer polizeilichen Räumung eines Hauses in Wien, Punks wurde Platz im Haus zur Verfügung gestellt, wohl mit dem Beweggrund dadurch die Altmieter schneller aus dem Haus zu bekommen. Als die Hausbewohner sich jedoch solidarisierten, wurde das Haus mit einem riesigen Polizeiaufgebot geräumt, Stockwerk für Stockwerk kämpften sich die Polizisten gegen die Solidarisierung nach oben”
Zum Spiel: http://1700.at/game.html?dev=true
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You are Jeff Bezos – a game by:
Kris Ligman
Kris Ligman
About the game:
Quelle: https://direkris.itch.io/you-are-jeff-bezos
“A simple text-based adventure exploring the age-old question: What would you do if you had more money than any single human being should ever have?
Be sure to expand the side column using the arrow in the upper left to view your current funds.”
Zum Spiel: https://direkris.itch.io/you-are-jeff-bezos
Quelle: https://direkris.itch.io/you-are-jeff-bezos
“A simple text-based adventure exploring the age-old question: What would you do if you had more money than any single human being should ever have?
Be sure to expand the side column using the arrow in the upper left to view your current funds.”
Zum Spiel: https://direkris.itch.io/you-are-jeff-bezos
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Fruiturama
„Fruiturama“ is a game designed by FLMH | Labor für Politik und Kommunikation as part of an awareness raising campaign by Oxfam Deutschland on supply chains. In the game, the player takes the role of a field worker in the fruit industry. They have to collect fruit to gain enough money for their family to survive another month. If they drop too many fruit, their boss will fire them, and poisonous pesticides make the job even harder. The game looks cute on the outside, but playing it for a while will reveal harsh facts about the working conditions in supply chains.
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Datadealer ein Spiel von:
Ivan Averintsev
Wolfie Christl
Pascale Osterwalder
Ralf Traunsteiner
Ivan Averintsev
Wolfie Christl
Pascale Osterwalder
Ralf Traunsteiner
Das Ziel des Spiels:
Quelle: https://datadealer.com/de/presse
„In „Data Dealer“ schlüpfen die Spieler in die Rolle von Daten-Händlern und bauen durch geschickten Handel mit persönlichen Informationen ihr Vermögen auf. Sie bedienen sich legaler wie dubioser Quellen, besorgen sich pikante Informationen vom Daten-Schwarzmarkt und betreiben Gewinnspiele und Telefonumfragen, Internet-Partnerbörsen, Online-Psychotests und schließlich das eigene Social Web.
Nach und nach erfassen sie so die gesamte Bevölkerung als gesichtslose Persönlichkeitsprofile in ihrer Datenbank. Gemeinsam mit befreundeten Dealern bauen sie mächtige Daten-Imperien auf und wehren sich kaltblütig gegen Image-Störfaktoren wie Bürgerinitiativen, kritische Medien oder lästige Datenschutz-Beauftragte. Dass es dabei nicht immer ganz sauber zugeht, versteht sich von selbst.”
Zum Spiel: http://demo.datadealer.com/
Bildquelle: (c) www.datadealer.net CC-BY-SA 3.0
Quelle: https://datadealer.com/de/presse
„In „Data Dealer“ schlüpfen die Spieler in die Rolle von Daten-Händlern und bauen durch geschickten Handel mit persönlichen Informationen ihr Vermögen auf. Sie bedienen sich legaler wie dubioser Quellen, besorgen sich pikante Informationen vom Daten-Schwarzmarkt und betreiben Gewinnspiele und Telefonumfragen, Internet-Partnerbörsen, Online-Psychotests und schließlich das eigene Social Web.
Nach und nach erfassen sie so die gesamte Bevölkerung als gesichtslose Persönlichkeitsprofile in ihrer Datenbank. Gemeinsam mit befreundeten Dealern bauen sie mächtige Daten-Imperien auf und wehren sich kaltblütig gegen Image-Störfaktoren wie Bürgerinitiativen, kritische Medien oder lästige Datenschutz-Beauftragte. Dass es dabei nicht immer ganz sauber zugeht, versteht sich von selbst.”
Zum Spiel: http://demo.datadealer.com/
Bildquelle: (c) www.datadealer.net CC-BY-SA 3.0
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Papers, Please a game by:
Lucas Pope
Lucas Pope
Papers, Please
A Dystopian Document Thriller.
Quelle: https://www.dukope.com/#ppl
The communist state of Arstotzka has ended a 6-year war with neighboring Kolechia and reclaimed its rightful half of the border town, Grestin.
Your job as immigration inspector is to control the flow of people entering the Arstotzkan side of Grestin from Kolechia. Among the throngs of immigrants and visitors looking for work are hidden smugglers, spies, and terrorists. Using only the documents provided by travelers and the Ministry of Admission's primitive inspect, search, and fingerprint systems you must decide who can enter Arstotzka and who will be turned away or arrested.
A Dystopian Document Thriller.
Quelle: https://www.dukope.com/#ppl
The communist state of Arstotzka has ended a 6-year war with neighboring Kolechia and reclaimed its rightful half of the border town, Grestin.
Your job as immigration inspector is to control the flow of people entering the Arstotzkan side of Grestin from Kolechia. Among the throngs of immigrants and visitors looking for work are hidden smugglers, spies, and terrorists. Using only the documents provided by travelers and the Ministry of Admission's primitive inspect, search, and fingerprint systems you must decide who can enter Arstotzka and who will be turned away or arrested.
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Everything a game by: David OReilly
About the Game:
Quelle: http://www.everything-game.com/features
What is Everything?
Everything is an open ended interactive experience and reality simulation game.
There is no right or wrong way to play, and each person's game will be different.
Playing Everything involves traveling through the Universe and seeing it from different points of view, it has elements of role playing games, sandbox & simulation. The systems connecting the game are designed to create moments of peace, beauty, sadness and joy - and allow the player to do whatever they want. Everything requires no player input - it will play automatically if left unattended.
The game features an original 3 hour score from composer Ben Lukas Boysen (Gravity) and a rich world of sound by Eduardo Ortiz Frau (The Stanley Parable). It's code was written by Damien Di Fede (SuperHyperCube).
Everything was created and self funded by David OReilly over the course of 3 years.
Quelle: http://www.everything-game.com/features
What is Everything?
Everything is an open ended interactive experience and reality simulation game.
There is no right or wrong way to play, and each person's game will be different.
Playing Everything involves traveling through the Universe and seeing it from different points of view, it has elements of role playing games, sandbox & simulation. The systems connecting the game are designed to create moments of peace, beauty, sadness and joy - and allow the player to do whatever they want. Everything requires no player input - it will play automatically if left unattended.
The game features an original 3 hour score from composer Ben Lukas Boysen (Gravity) and a rich world of sound by Eduardo Ortiz Frau (The Stanley Parable). It's code was written by Damien Di Fede (SuperHyperCube).
Everything was created and self funded by David OReilly over the course of 3 years.
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ABOUT Text von la molleindustria
Quelle: https://www.molleindustria.org/blog/about/
Mol·lein·dus·tria / mòl-le indùstria /mòl-le inˈdustrja/ :
1. Soft Industry.
2. Soft Factory.
3. A project of reappropriation of video games.
4. A call for the radicalization of popular culture.
5. An independent game developer.
“Since 2003 we produced artisanal remedies to the idiocy of mainstream entertainment in the form of free, short-form, online games. Our products range from satirical business simulations (McDonald’s Video game, Oiligarchy) to meditations on labor and alienation (Every day the same dream, Tuboflex, Unmanned), from playable theories (the Free Culture Game, Leaky World) to politically incorrect pseudo-games (Orgasm Simulator, Operation: Pedopriest).”
The McDonald's Videogame
von la molleindustria
"Making money in a corporation like McDonald's is not easy! Behind every burger there is a complex process you need to master: from pastures to the slaughterhouse, from restaurants to branding. You'll discover all the dirty secrets that made us one of the biggest company in the world."
The McDonald's Videogame was released in Italian at the end of 2005 and in (broken) English shortly after. It's one of the most popular games by Molleindustria, racking up millions of plays between the faux-official site and the multitude of flash portals that were exploding in the mid '00s. The McDonald's Videogame reflects the issues brought to attention by the alter-globalization movement of the time as well as its culture jamming/subvertising approach to communication.
The 2019 version comes with an improved English translation.
Zum Spiel: https://molleindustria.org/mcdonalds/
Quelle: https://www.molleindustria.org/blog/about/
Mol·lein·dus·tria / mòl-le indùstria /mòl-le inˈdustrja/ :
1. Soft Industry.
2. Soft Factory.
3. A project of reappropriation of video games.
4. A call for the radicalization of popular culture.
5. An independent game developer.
“Since 2003 we produced artisanal remedies to the idiocy of mainstream entertainment in the form of free, short-form, online games. Our products range from satirical business simulations (McDonald’s Video game, Oiligarchy) to meditations on labor and alienation (Every day the same dream, Tuboflex, Unmanned), from playable theories (the Free Culture Game, Leaky World) to politically incorrect pseudo-games (Orgasm Simulator, Operation: Pedopriest).”
The McDonald's Videogame
von la molleindustria
"Making money in a corporation like McDonald's is not easy! Behind every burger there is a complex process you need to master: from pastures to the slaughterhouse, from restaurants to branding. You'll discover all the dirty secrets that made us one of the biggest company in the world."
The McDonald's Videogame was released in Italian at the end of 2005 and in (broken) English shortly after. It's one of the most popular games by Molleindustria, racking up millions of plays between the faux-official site and the multitude of flash portals that were exploding in the mid '00s. The McDonald's Videogame reflects the issues brought to attention by the alter-globalization movement of the time as well as its culture jamming/subvertising approach to communication.
The 2019 version comes with an improved English translation.
Zum Spiel: https://molleindustria.org/mcdonalds/
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